.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طنز/ دیدار فیروز کریمی و محمود احمدی‌نژاد


*این که «کی» و «کجا» و «چگونه» این دیدار صورت می‌گیرد مهم نیست. مهم نفس دیدار است. «فیروز کریمی» گفته:«به زودی به دیدار رئیس‌جمهور می‌روم.»

1ـ به نظر شما بهتر است در این دیدار مشهدی هوگوچاوز رئیس‌جمهور کشور دوست و برادر و سوسیالیست ونزوئلا هم حضور داشته باشد یا حضور اسفندیار رحیم‌مشایی اسلام شناس برجسته کافی‌ست؟

2ـ چه کسی در این دیدار بیشتر حرف خواهد زد و چه خواهد گفت.

3ـ به چه کسی بیشتر خوش می‌گذرد؟

4ـ بی‌صبرانه برای خواندن مشروح مذاکرات مطروحه در این دیدار،‌ لحظه شماری می‌کنم.

5ـ فقط کمی نگرانم. رئیس‌جمهوری که وقت ندارد در جلسات «تشخیص مصلحت‌نظام» شرکت کند، آیا وقت دارد که دیدار یک مربی فوتبال را بپذیرد؟ امیدوارم که وقت داشته باشد.
الیوم استعمال توتون و تنباکو...

الیوم استعمال توتون و تنباکو در کشور بیداد می‌کند. این حرف من نیست. دکترسیدعلیرضا مرندی، وزیر اسبق بهداشت است. می‌توانید مطلب را با تیتر «استعمال قلیان در کشور بیداد می‌کند.» در «خبر آنلاین» بخوانید لذا اوضاع خیلی بد است. برای این که به عمق فاجعه‌ای که قلیان دارد در کشور شکل می‌دهد پی ببرید، معانی «بیداد» را از فرهنگ لغت دهخدا برایتان می‌نویسم.
بیداد:(اسم مرکب) ظلم و ستم (برهان قاطع)، (انجمن آرا)،‌ تعدی و ظلم (ناظم الاطباء)، ظلم و ستم، مرکب از بی و داد و بدین معنی با لفظ کردن و کشیدن و شستن مستعمل است. (آنندراج) ظلم، (شرفنامه منیری)، جور به معنی ظلم و ستم‌، اگر چه قیاس می‌خواهد که به معنی ظالم باشد و بهار عجم نوشته که بیداد به معنی ظلم و ستم مرکب از: بید و لفظ «اد» که کلمه نسبت است و چون درخت بید بار ندارد لهذا ظلم را که عمل بی‌فایده است به درخت بید منسوب و مشابه کرده، بیداد نام کردند. (غیاث اللغات) اما این گفته براساسی نیست. جفا مقابل داد و عدل (یادداشت مؤلف):

گر این جنگ بیداد بینی همی
زمن ساوه را بر گزینی همی
(فردوسی)

و را کند رو خواندندی به نام
به کندی زدی پیش بیداد گام
(فردوسی)

داد و نیکویی از تو دارم چشم
چون زتو جور بینم و بیداد
(فرخی)

منم آزاد و هرگز هیچ آزاد
چو بنده برنگیرد جور و بیداد
(فخرالدین اسعدگرگانی)

از بس که شب و روز کشم بیدادت
چون موم شدم زان دل چون پولادت
(ابوحنیفه اسکافی)

بیانیه جمعیت خلافکاران
ما جمعیت خلافکاران بدین وسیله اعلام می‌داریم که به شدت عصبی می‌باشیم و اعصابمان (...) مرغی می‌باشد و کارد بزنی خونمان در نمی‌آید. آخه این چه وضعی می‌باشد. جماعت می‌خواهند به همدیگر گیر بدهند واسه چی ننه ما را به صیغه‌ای تیغه‌ای بودن محکوم می‌نمایند؟ جون داداش داره اون روی سگمون بالا می‌یاد و همین چماقی که در دست داریم را از نوک تا دسته‌اش را می‌کوبیم توی سر دشمنانمان،‌ بالاخص «خبر آنلاین» یعنی چی که نوشته‌اید:«اکثر خلافکاران حاصل ازدواج‌های موقت در کشور هستند.» نگران ناموس می‌باشید، خب بباشید. چرا به کیان خانواده ما فحش و فضیحت می‌دین؟
اگر ترتیب اثر این ماجرا را دادید که دادید اگر نه ما می‌دونیم(...) شما و یه ضامندار این قدری.
ختم کلام
زت زیاد

حرف زیادی
در «خبر آنلاین» خواندم که «سه سخنگوی دولت معرفی می‌شوند.» خیلی توضیح و تفسیر نمی‌خواهد این خبر. فقط مسئله این است که مگر چقدر قرار است دولت «حرف» بزند که یک نفر از پس آن برنمی‌آید. به قول ظریفی:«به عمل کار برآید، به سخنرانی نیست!» لابد از فردا جماعت سخنگوی ماله به دست دائم در حال تکذیب حرف‌های همدیگر خواهند بود.

شهرام شکیبا


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.117 seconds.